diumenge, 13 de desembre del 2009

Comentari sobre les "Metàfores de l'ús de l'ordinador en relació amb l'aprenentatge"

A la pàgina web de "La Generalita de Catalunya - Departament d'Educació" he trobat aquest article:

"Tecnologies per a l'aprenentatge i el coneixement"

"Les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) ofereixen múltiples recursos per a l’acció didàctica i per a l’aprenentatge de l’alumnat, i esdevenen un element de motivació, de dinamització, d’innovació i de millora en els processos d’ensenyament i d’aprenentatge, és a dir, tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC).
Per contribuir al desenvolupament de les competències bàsiques establertes en els currículums vigents, en especial de la competència comunicativa lingüística i audiovisual i del tractament de la informació i competència digital, cal que, seguint els continguts dels currículums:
  • Les TIC s’utilitzin per organitzar, aplicar i presentar la informació en diferents formats, per llegir i escriure de manera individual i col·lectiva, per comunicar-se i publicar la informació per a una audiència determinada, facilitant la quantitat i qualitat dels documents produïts i fent que el procés de lectura i escriptura esdevingui més col·laboratiu, interactiu i social, treballant estratègies per a la localització de la informació, l’obtenció i el tractament de les dades.
  • Les TIC esdevinguin un instrument rellevant en l’ensenyament i aprenentatge de les ciències, des de l’observació inicial fins a la realització i valoració final del procés d’experimentació. Per exemple, a partir de visualitzadors i sensors es poden observar i mesurar fenòmens reals, es poden transferir les dades a l’ordinador per organitzar-les i fer-ne la representació gràfica; les TIC faciliten la feina amb la modelització de fenòmens, i també amb simuladors.
  • Les TIC facilitin la interacció de l’alumnat amb objectes matemàtics i les seves relacions, la construcció de figures geomètriques, que ajudin a la resolució de problemes, a aprendre dels errors per mitjà d’una retroalimentació immediata i efectiva, a treballar amb càlculs i entorns que amb altres mitjans poden ser feixucs i complexos, i afavoreixin la presentació, la col·laboració i la comunicació de les experiències... "

http://educacio.gencat.net/portal/page/portal/Educacio/InstruccionsCurs/DetallInstruccionsCurs?p_amb=7687&p_ext=1&p_apa=51571&p_nrm=7690


Per tot això crec que que l'ús de l'ordinador en relació a l'aprenentatge és molt positiu. Un ordinador permet aprendre sobre tots els aspectes. A més a més ara amb els Projectes Telemàtics, les WeQuest... és molt més fàcil abordar qualsevol tema amb l'ordinador i Internet, i compartir i comparar amb altres estudiants tot els treballs fets posteriorment.
Encara què mai s'ha de oblidar que no és gens saludable que un estudiant passi gaires hores davant d'una pantalla. Per això crec que la combinació entre l'ordinador i el llibre, fulls (no cal que sigui el llibre tradicional) seria la idònia. Així no només estarien teclejant i enganxats a Internet sinó també utilitzarien els llibres i el bolígrafs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada